четвер, 5 травня 2016 р.

КОНКУРС-ГРА «ЦІКАВЕ КРЕСЛЕННЯ»



Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учні; навчати аргументовано відстоювати власну думку; виховувати в учнів повагу до себе  і до думки співбесідника, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії.
Обладнання: мультимедія, аудіозапис музики, плакати з прислівями на тему навчання, картки із  різними завданнями. 

Конкурс відбувається на сцені актового залу, де великими літерами написана назва заходу «ЦІКАВЕ  КРЕСЛЕННЯ». Столи для команд  розставлені півколом, щоб глядачі в залі добре бачили конкурсантів. На сцені екран на якому демонструються завдання і відповіді до них. По актовому залу прилаштовані плакати з народними прислів’ями на тему навчання і праці: «Здобудеш освіту – побачиш більше світу», «Навчання – світло, а не навчання - пітьма», «Не тоді соромно, як не знаєш, а тоді, як не вчишся»,  «Щастя і труд поряд живуть», «Діло майстра величає», «Без труда нема плода» і інші.
Звучить музика.
На сцену виходить ведучий.
-        Доброго дня, учасники конкурсу-гри  та вболівальники!
-          Зародження і розвиток графіки тісно пов’язане з потребами людей в області мистецтва і техніки, з історією народних винаходів і відкриттів. Спроби людей зобразити оточуючі нас предмети мають більш раннє походження, чим виникнення писемності. Початкові малюнки на різних предметах відображали побут і естетичне устремленіе древніх людей. Правила зображення створювалися художниками-майстрами на основі спостережень, при малюванні з натури.
- Сьогодні ми з вами проведемо цікаві конкурси-ігри.
- Команди готові?
- А зараз надамо слово учасникам.
- Почнемо з привітання команд.
    Оцінюється : -     наявність емблеми,
-        відповідність назви команди й емблеми,
-        гумористичний підхід,
-        загальне враження.

РЕЙТИНГОВА  ТАБЛИЦЯ  ДЛЯ    ЖУРІ
№ конкурсу
Конкурс
Кількість балів
Команда
Команда
Команда
Команда








1  тур – «Креслярське приладдя»
Завдання 1.

Гарному оформленню креслення сприяє  знання свого інструменту, пристосувань та знання креслярського шрифта і ін. 

А) Знайдіть зображення олівця правильно підготовленого до роботи.
Відповідь: Для проведення тонких ліній необхідно гостро і часто заточувати олівець лезом і на наждачному папері, на 10 мм загострювати пишучий стержень.  Заточують пишучий стержень олівця для обведення креслень і «лопаточкою».
Б) Якими двома олівцями за їх твердістю ви б скористалися для виконаня креслення?
 Відповідь:  Для креслення потрібно мати мінімум два олівці: один із серії твердх (2Т і Т), інший із серії м’яких (ТМ, М).
В) Скажіть чому креслярські олівці бувають тільки з гранями, в тей час як олівці  іншого призначення бувають круглими і з гранями?
Відповідь: Креслять, як правило, на похилій дошці. З такої дошки круглий олівець зкотиться дуже легко.  В олівця з гранями це ймовірність менша.
В) Як користуватися циркулем: як показано на рисунку зліва чи як зправа?
Відповідь: Тримати циркуль всією кистю правої руки не можна, а потрібно тримати циркуль за головку двома пальцями.

2  тур – «Оптичні  іллюзії»
Завдання  1.
Ці предмети дуже добре вам знайомі, але на кресленні виглядають не звично?  
Відповідь: Олівець, виделка, ложка.
Завдання 2.
Біля будинку стояли ящики і бочки, їх прийняли зразу ж після дощу. На землі залишилися сліди різної форми, які показані на малюнку.
Скільки бочок і ящиків стояло біля будинку? А може бути, що там були тільки бочки?
Відповідь: З першого погляду здається, що біля будинку стояли три бочки і три ящика. Можна також стверджувати, що біля будинку було шість бочок, але три з них стояли, а три лежали на боці. Враховуючи, що контур, отриманий від дощу, не має чіткості, ми розглядали бочку як циліндр, хоч,  проте, багато бочок мають циліндричну форму.
Завдання 3.
Хоч в багатьох випадках зір дає нам правильну уяву про оточуючий світ, бувають випадки, коли зорове враження помилкове:
А) Скільки кубиків зверху і скільки з низу?
Відповідь:    Зусиллям  уяви вам будуть здаватися виступаючими вперед почергово то два кубика вверху, то два кубика внизу.


Б) Що перед вами, паралелепіпед з вирізом чи три площини проекцій з розташованим в них предметом?
Відповідь: Нам може здатися, що перд нами паралелепіпед з рирізом А, або паралелепіпедом А, який розмістили в трьохгранній кут.


В) Що більше: верхня чи нижня частини  розділеної висоти в трикутнику? Візьміть лінійку, циркуль і перевірте себе, чи праві ви.
Відповідь: Висота трикутників розділена навпіл, хоч здається, що верхні частини менші.
Завдання 4.
Нанесіть на циферблад годинника числа 3,6,9 і 12. Як вони повинні бути розташовані по відношенню до заводної головки часів?
Відповідь:  на циферблаті вверху цифра 3, внизу – 9, зліва – 12 і зправа- 6, маючи на увазі, що годинник носять на лівій руці заводною головкою до її кисті.
3  тур – Завдання на узагальнення.
Завдання 1.
Знайдіть на кожному рисунку четвертий зайвий предмет

Відповідь: Потрібно здогадатися на якій підставі або за якими ознаками потрібно виділити зайвий предмет.
1)     Морква – овіч, (яблуко, груша, слива - фркути);
2)     Перо – приладдя для письма (бритва, ніж, ножниці – ріжучі інструменти);
3)     Книга – друковане видання (портфель, гаманець, чемодан – ємності);
4)     Гвинт – деталь кріплення (ножівка, сокира, буравчик – столярний інструмент);
5)     Піраміда (три призми);
6)     Конус (три циліндри);
7)     Багатогранник (круглі тіла);
8)     Одне тіло (конус) із зрізом, паралельним основі (три тіла з косим зрізом площиною).
Завдання  2.
Креслення, як відомо, читають від його основного напису. Оцінити по заслузі це просте, але мудре правило дозволить жартівливий приклад на малюнку. Що зображено на малюнку зліва, з права  і яка цифра проставлена там?
Відповідь:  Зліва – старий в окулярах, з права - папуга. Відповідно цифри 86 і 98.

4  тур – Практичне завдання
Завдання 1.
Вам уже відомо, що креслення виконують лініями різної товщини. Але товщина «всередині» лінії повинна бути одинаковою на всьому проміжку. Досягнути цього можна тільки тренуванням.
Перевіримо наскільки добре ви зможете виконати роботу, яка складається з проведення різних ліній креслення.
У намічені  три квадрати нанесіть вериткальні, похилі й горизонтальні лінії, як показано на рисунку. У три кола – зменшення товщини , перериваючих і тонких.

                                                                                                     


  Завдання 2.
Який із двох кутовиків ближче до нас? Можливо, один із них пронизаний в отвір іншого? На це запитання рисунок нажаль не дає відповіді
Зобразіть всі можливі комбінації цих кутовиків, зафарбувавши для наочності один із них в чорний колір.
Відповідь:  наведено тільки п’ять випадків.
                    

5  тур – Логічні  завдання
Завдання 1.
Французький учений Шампольон, розгадуючи єгипетські ієрогліфи, прийшов до виснову, що слово, яке йому зустрілося в рамці, означає імя фараона Птоломея (Птолмеєс). Тому, коли зовсі в іншому місці був знайдений обеліск, вчені зразу ж пізнали на ньому знайомі літери.
Здогадайтесь, яке слово прочитав учений на обеліску.
Відповідь: Клеопатра

Завдання 2.
В хлопчика в руці було чотири монети. Він випустив їх по черзі на пісок при різному положенні руки. Розташування ніг хлопчика і монет на піску показано на малюнку.
Скажіть, при якому положенні руки була випущена кожна монета.
Відповідь: Хлопчик випустив монету із руки:
1) закладеної за спину;
2) опущеної поздовж тулуба;
3) витягнутої вперед;
4) зігнутої в лікті.

Завдання 3.
На столі лежать кулька, олівець, бублик. Яку фігуру представляє собою безліч точок торкання для цих предметів?
Відповідь:  Кулька торкається в точці, олівець – по прямій, бублик – по колу.
Завдання 4.
Куб, пофарбували з усіх боків, розрізали на маленькі кубики, як показано на малюнку.
1)    
Скільки отримаємо кубиків зовсім не пофарбованих?
2)     У скількох кубиків пофарбованою буде одна грань?
3)     У скількох кубиків буде пофарбовано дві грані?
4)     У скількох кубиків пофарбованими буде три грані?
5)     У скількох кубиків буде пофарбовано чотири грані?
Відповідь: 1) один; 2) шість – скільки граней у куба; 3) дванадцять – стільки ребер у куба; 4) вісім – стільки вершин у куба; 5) ні жодного.

Завдання 5.
Знайдіть на вигляді зпереду, зверху і збоку кожного предмету проекції чотирьох виділених точок. Позначте їх цифрами 1,2,3,4.

6   тур – Розгортка  поверхонь
Завдання 1.
Розгортка якого геометричного тіла зображена на малюнку?
Відповідь: Конуса
Завдання 2.
На малюнку ви бачите три дитячих кубика. Всі вони повернуті до нас одним і тим же малюнком – метеликом. Скажіть, які картинки ми побачимо на кожному із кубиків, поглянувши на них зверху. Розгортка кубика намальована нижче.
Відповідь:  На лівому кубику – гриби, на середньому – морква, на правому – вишня.
Завдання 3.
Які із 20 кубиків відповідають розгортці А, а які – розгортці Б?
Відповідь:  А – 10, Б – 1, 4, 9, 11, 12, 16

7   тур – Логіка в кресленні
Завдання  1.
Пропоную «китайську головоломку» - складати різні фігурки і картинки із семи кусочків квадрату, як показано на малюнку.
В кожну фігуру повинні увійти всі сім кусочків – на жоден не повинен залишитися; кусочки також не повинні налягати один на другого, а тільки дотикатися один до другого без проміжків.
Відповідь:

          
Завдання 2.
Серед цих фігур пізнайте контури праски, різця, гвинта, ракети, човна, будинку.
Відповідь:
1)     Праска; 2) Ракета; 3) Човен; 4) Будинок; 5) Різець; 6) Гвинт.     

Завдання 3.
На аксонометричних осях можна по-різному розмістити предмет в залежності від того, які його грані ми хочемо побачити. Спробуйте перенести цифри і точки з прямокутних проекцій (рисунок б) на відповідні грані на наочних зображеннях (рисунок а).
Відповідь:



Немає коментарів:

Дописати коментар